Aankomst Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Konijntjeopreis - WaarBenJij.nu Aankomst Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Konijntjeopreis - WaarBenJij.nu

Aankomst Luang Prabang

Door: Kim

18 Juni 2018 | Laos, Luang Prabang

Deze ochtend stonden wij alweer vroeg op de luchthaven Suvarnabhumi voor onze vlucht naar Luang Prabang. Al wachtend in de gate, zaten we een beetje te dollen over dat we straks met een propellervliegtuig gingen vliegen, aangezien er geen vliegtuig bij onze gate stond. Al snel werd het duidelijk dat we met een bus naar het vliegtuig werden gebracht. En ja hoor je raad het al daar stond een heel schattig klein propellervliegtuig tussen allemaal Airbussen en Boeings op ons te wachten.

Ik ging met knikkende knietjes dat vliegtuigje binnen, waar ongeveer max 60 mensen in konden. Maar dat we eenmaal vlogen ging die angst snel weg.
Na een vlucht van 2 uur, waar we overigens ook nog een heel lunchpakket kregen, landen wij in Luang Prabang.

Op het vliegveld stond we al snel in de rij voor de visums. Echter werd het al snel duidelijk dat we contant moesten betalen in dollar of in kip. En wij hadden geen van beide bij ons, raakte ik lichtelijk in de stress. Volgens Daniël stelde ik me aan want dit kwam volgens hem wel vaker voor. Dus toen wij aan de beurt waren, kregen we te horen dat we maar even buiten moesten gaan om te pinnen en moesten onze paspoorten bij de douane achterlaten. En natuurlijk lukte het pinnen ook niet meteen dus moesten we eerst nog opzoek naar een andere automaat. Nadat het eindelijk allemaal gelukt was konden we na een tijdje terug naar de douane om als nog onze visums in orde te maken.

Zo dat was allemaal geregeld, ik kon eindelijk weer een beetje ontspannen. En we konden het vliegveld verlaten.

Aangekomen in ons hotel was het nog maar 13.00 uur. Dus tijd genoeg om Luang Prabang te verkennen. Daniël had van te voren opgezocht dat er een bamboebrug dicht bij was. Dus daar gingen we overheen. Dood eng, die hele brug schommelde heen en weer. Maar goed we zijn er overheen geweest en een rondje door het stadje gelopen.

Op TripAdvisor hadden we gelezen over een Laotiaans restaurant waar je heerlijk zou kunnen eten. Nou daar was niets over gelogen. Wij hadden het Laotiaans ontdekkingsmenu gekozen. Waarbij we verschillende traditionele gerechten kregen en daarbij ook de uitleg wat het precies was en hoe het gemaakt was. Nou het was echt heerlijk!!! Na het eten zijn we iets wat aangeschoten terug gerold naar onze kamer.

• 20 Juni 2018 - 12:44

Astrid:

leuk hoor zo een verslag kunnen we meteen mee genieten van jullie avonturen