Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Konijntjeopreis - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Konijntjeopreis - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Kim

19 Juni 2018 | Laos, Luang Prabang

Vandaag hebben we eindelijk een klein beetje uitgeslapen. Na een lekker ontbijtje bij het hotel, werd er meteen een oom(of neef) gebeld om ons naar de Kuang Si Falls te brengen. Al snel stond er een tuktuk voor onze neus en gingen we op weg naar de waterval. De reis duurde ongeveer een half uur en we hebben onze ogen uit gekeken naar de mooie natuur om ons heen. Maar ook naar de lokale bevolking die met zijn 4tjes op 1 scooter zaten en dat soort dingen.

Aangekomen bij de waterval, blijf onze tuktuk op ons wachten tot dat we terug waren. We hadden zo iets van dat zien we straks wel weer en gingen op weg naar de waterval. Het was een aardig stukje lopen naar de top van de waterval. Het pad was niet altijd even beloopbaar op onze slippertjes maar we we gingen door. Na een tijdje lopen kwamen we dan eindelijk op de top. En wat een uitzicht hadden we daar zeg! Echt om verliefd op te worden.

Op internet hadden we verschillende verhalen gelezen over een Secret Pool. Hier mocht je eigenlijk niet komen maar scheen echt schitterde te zijn. Dus wij zijn weer een klein stukje naar beneden gelopen en hebben de route beschrijving toch gevolgd om daar naar toe te gaan. Ondanks er over No Entry stond. Deze angsthaas vond dat natuurlijk helemaal niets en was bang dat we betrapt werden.. Maar goed wij zijn bij de Secret Pool geweest en het was het toch waard om alle bordjes te negeren. Het was echt schitterende waterval met klein poortje. En Het was er lekker rustig zonder dat er een invasie mensen om je heen stond.

En gelukkig waren we niet betrapt. Onderweg naar beneden kwamen we nog wat kleinere watervalletjes tegen. Allemaal stuk voor stuk schitterend maar mooi helder blauw water. Daar hebben we dan ook een heerlijke verfrissende duik ingemaakt. Enige nadeel was wel dat je meteen allemaal kleine visjes aan voeten had hangen. Die aten allen de dode huidcellen en deden voor de rest niets.

Na de frissende duik. Gingen we op weg terug naar onze tuktuk. Onderweg daarheen kwamen we nog een beren opvang tegen, die gewonde beren opving en waarna weer vrij liet in de natuurlijk.

Toen we weer bij de uitgang aankwamen. Stond daar inderdaad onze tuktuk nog keurig op ons te wachten. En bracht ons terug naar het hotel.

‘S avonds hebben we nog een stuk over de avond markt heen gelopen. Waar Daan verschillende keren zijn hoofd heeft gestoten omdat het allemaal heel laag opgebouwd is. Toch wel leuk om te zien hoe ze allemaal hetzelfde proberen te verkopen. Uit eindelijk een heerlijk fruit shake gekocht en terug gelopen naar onze kamer.