Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Konijntjeopreis - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Konijntjeopreis - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Kim

26 Juni 2018 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmorgen of nou eigenlijk vannacht ging de wekker 4 uur. Omdat we de zonsopkomst gaan bij kijken bij de Angkor Wat tempel. Dus om 4.30 uur staan wij klaar bij de ingang van ons hotel en onze chauffeur van gister is netjes op tijd. Onderweg naar de tempel komen we een paar slapende kippen tegen, een daarvan kon het denk niet waarderen dat ze wakker gemaakt werd en viel de chauffeur aan. Gelukkig had de chauffeur niets en hebben we met zijn 3tjes er enorm om gelachen.

Voordat we de tempels mochten bezoeken moesten we eerst een ticket kopen voor alle tempels op het Angkor gebied. Om een beetje een voorstelling te krijgen van het gehele Angkor gebied, het gebied is zo’n 400 km² groot en ligt bezaaid met grote en kleine tempels.

Aangekomen bij de Angkor Wat tempel bleek al snel dat wij niet de enige waren die zo vroeg waren opgestaan. De tuktuk chauffeur zetten ons af voor de brug waarover we naar de tempel konden lopen, binnen in de tempel verzamelden iedereen zich bij het meer. Dit moest namelijk de beste spot zijn voor een mooie foto van de zonsopkomst. Nadat de zon op was gekomen hebben we de tempel verder verkent. Na een paar uurtjes te hebben rond gelopen gingen we weer opzoek naar onze tuktuk. Al snel hadden we de tuktuk gevonden tussen z’n 100 andere tuktuk’s om op weg te gaan naar de volgende tempel, de Angkor Thom. Deze was net zo indrukwekkende zoals de Angkor Wat. Daarna hebben we eerst nog 2 kleine tempels snel bekeken.

Om vervolgens naar de laatste tempel van onze tour te gaan, de Ta Prom ook wel bekend als de Tomb Raider tempel. Dit is de tempel waar allemaal bomen over heen groeien. Maar helaas door deze bomen is meer als de helft van deze tempel compleet in gestort. Echt heel jammer om te zien. Ze doen wel een poging om hem opnieuw op te bouwen, maar hij zou nooit meer helemaal hetzelfde worden.

Dit was de laatste tempel van onze tour. Nu was het tijd om terug te gaan naar ons hotel. Daar hebben we de rest van de dag lekker een beetje ontspannen bij en in het zwembad. Want het was toch best nog wel vroeg vanmorgen.